• 20.08.2017 kl. 13:36

10 tips to start the week off right

God sndag! Til tross for alt for sene nattetimer i gr, var jeg fast bestemt p komme meg opp 09, s jeg ikke delegger dgnrytmen jeg sakte men sikkert snur tilbake. Jeg har liksom bestemt meg for, at denne hsten skal jeg virkelig vre flink med rutiner og bygge gode vaner som gjr hverdagen bedre og lettere! 

Jeg har ogs bestemt meg for starte diverse "serier" bde her og p YouTube som skal komme jevnlig! En av disse seriene er "10 tips" som jeg skal poste en gang i uken, og i dag blir det 10 tips til komme i gang med uken. Wohoo! Get ready to kick ass this week!

10 TIPS TO START THE WEEK OFF RIGHT

1.

Bruk sndager til forberede og lade opp batteriene. Rydd rundt deg, skift p sengetyet, kom i gang med treningen, g igjennom mailen, og egentlig ta igjen alt du ikke fikk gjort, s du starter med blanke ark p mandag. Da slipper du ta skipper tak nr uka starter.

 

2.

Ha en grei dgnrytme alltid. Selvflgelig blir det ofte litt senere p fredag og lrdags kvelden, men ikke la dette delegge dgnrytmen du har bygget opp uken fr. Den ekstra energien man har i ferier kommer oftest av at man endelig fr nok svn. Sett svnen som en hy prioritet p lista, og st opp tidlig p sndag uansett. 

 

3.

PLANLEGG den kommende uken! Planlegging er nkkel til all produktivitet og sparer deg flere timer i uken med utsetting av ting du skulle ha gjort, fordi du ikke visste hvor du skulle begynne. Skriv opp en liste med alt du m f gjort av plikter ol. Bruk en planlegger og bestem p forhnd hvilke dager du skal trene, treffe venninner, jobbe med skolearbeid osv. 

 

4. 

Sett ml for uken. Som dere vet pleier jeg skrive en liste hver mandag, med mine personlige ml. F.eks. "drikk 2 L vann hver dag", "tren 2 ganger", "mediter daglig", eller "g flere kvelds turer". Ofte er dette ml/vaner jeg vil bli flinkere til, og det er tusen ganger lettere bare f det gjort om det er skrevet ned! 

 

5. 

Meal prep. Dette er noe jeg oppdaget i vr, og er tusen ganger lettere enn du ser for deg. Tenk kunne st opp hver dag, spise frokosten din og bare kunne ta en ferdig laget lunsj ut av kjleskapet og rett i sekken/veska. Det tar meg 15 min koke litt grov pasta, gulertter og brokkoli med salsa. Fordele i 5 bokser og legge i kjleskapet. Dette gir deg ekstra tid til nyte morgen kaffen!

 

6. 

Begynn med meditering! h jeg kan ikke forklare hvor mye forskjell det meditere har gjort i hverdagen min. Som dere vet, sliter jeg med angst, og meditering gjr hver dag mye lettere og mer fokusert p det ha en positiv innstilling her og n. Dere kan lese mer om hvilken app jeg bruker HER

 

7.

Hvis du er student, les raskt over pensum s du er litt forberedt. Dette er en super studie teknikk for deg p skolebenken. Man trenger ikke gjre oppgaver, skrivr notater og gtt igjennom hele pensumet fr timen for vre forberedt. Bare det ha lest overskriftene, skumlest noe av kapitlet og vite hva temaet i faget denne uken skal vre, gjr det mye lettere lre nr du frst kommer til timen og skal skrive notater ol. Da har du allerede tema p pensum i bakhodet. 

 

8. 

Lag avtaler om mte venninner en ettermiddag/kveld i uken som kommer, eller legg planer for neste helg allerede. Det er s koselig ha noe hyggelig se frem til, og sm hverdags gleder som filmkveld med jentene p onsdag, eller lunsj p torsdag. 

 

9. 

Every night is pamper night! Nr alt er shinet og klart for en ny uke, da har du ingenting bekymre deg for eller siste liten husarbeid gjre. Du har kvelden for deg selv, og bruk en halvtime-time hver kveld til fokusere p kun deg. Lag en kopp te, tenn lys, les en bok eller et magasin, ta en varm dusj, hr p rolig musikk mens du ligger og drikker den deilige teen i sengen. Hvis du lar denne "me-time" rutinen faktisk bli en rutine, vil det vre som et signal til kroppen om at "n er det p tide skru av, for n er det leggetid". Det vil faktisk gjre det lettere for deg sovne! 

 

10. 

HA EN MORGEN RUTINE! Det finnes tusenvis av artikler p pinterest om "how to become a mornign person" osv. sov. Ha en rutine som gjr at du starer hver dag p en s god mte som mulig. Da vil automatisk hverdagene dine bli bedre. Start med "no-snooze" regelen, reis deg rett opp, hent morgen kaffen, start dagen med kaffe og meditering, stell deg, lag en deilig frokost som du n har tid til siden du bde sto opp med en gang OG du har allerede lunsjen klar fra meal preppen. OSV. 

 

 

Hper dere likte innlegget og kan f bruk for tipsene n som det er p tide komme seg tilbake til hverdagen og rutiner! Ha en finfin sndag, s snakkes vi i morgen. 

 

 

Hege Kristin

20.08.2017 kl. 14:08
s fine tips!

har forresten gende en konkurranse p bloggen min, gjerne bli med 😃

Lotte Flaty

20.08.2017 kl. 16:39
Hege Kristin: Takk!
Det kan jeg :)
  • Lotte Flaty

    Hei og velkommen hit! Hvis du leter etter et sted der du kan f kreativt pfyll, tips og motivasjon til ha det bra i hverdagen, har du kommet til rett sted! Jeg er en skikkelig gladjente med en kreativ sjel som elsker inspirere og motivere andre. Jeg drikker alt for mye kaffe, og elsker dusje. Velkommen til den norske versjonen av de morsomme og inspirerende pinterest bloggene!


    KONTAKT


    lotte.flatoy@gmail.com

    Sk

    Bla i bloggen


    Bloggdesign

    Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
    hits